Home » blogs » Blog » De kracht van social advertising in tijden van corona

We zijn inmiddels een paar weken verder in (intelligente) lockdown. Waar het thuiswerken eerst nog wat onwennig was, raken we er langzamerhand steeds meer aan gewend. Dit is het nieuwe normaal. Als online marketeers proberen we altijd kansen te grijpen wanneer we deze zien. Zo ook in tijden van de coronacrisis. In dit blog zijn de belangrijkste inzichten in kaart gebracht over social advertising in tijden van corona.

Meer bereik op social media tijdens coronacrisis

Veel organisaties zetten hun advertising on hold. Er worden namelijk geen of lage budgetten meer vrijgegeven voor het adverteren. Echter kan het juist wel interessant zijn om social campagnes te (blijven) draaien. Het bereik is namelijk erg groot nu. Mensen zitten thuis en het gebruik van social media zal alleen maar toenemen. Volgens een onderzoek van Dentsu Aegis Network China werd er in februari 7,3 uur per dag aan tv en online tv-platforms besteed in China. Deze trend zullen we op korte termijn ook zien in Nederland.

Blijf zichtbaar met social advertising

Advertentiebudgetten zijn drastisch teruggelopen de afgelopen weken. Er zijn zelfs adverteerder die even helemaal stoppen. Hierdoor krijgen andere adverteerders weer een podium. Het is van belang om goed zichtbaar te blijven. (Potentiële) klanten hebben nu zeeën van tijd om zich te oriënteren. Hier kan je op inspelen door goed te focussen op branding en naamsbekendheid.

Kosten social advertising dalen

Als gevolg van het uitstellen van veel campagnes, zullen de kosten voor social advertising dalen. Deze kosten zijn namelijk marktgedreven. Het biedt dus kansen om juist nu gebruik te maken van deze mogelijkheid. Met hetzelfde budget kunnen namelijk meer mensen worden bereikt. Met name bij branding campagnes die als doel hebben om bereik te creëren is deze daling in CPM te zien. Waar de gemiddelde campagne tussen de 6 euro zijn per 1000 impressies, zien we nu een CPM van tussen de 1 en 3 euro. Dit is wel afhankelijk van de gekozen doelgroep natuurlijk.

Blijf communiceren tijdens de coronacrisis

Het is tot slot ook belangrijk om gewoon te blijven communiceren in deze onzekere tijden. Laat zien dat je er bent voor je klanten en dat je om ze geeft. Wees hier proactief mee. Blijf als bedrijf of merk doen waar je goed in bent en zorg ervoor dat je juist nu zichtbaar blijft voor je doelgroep.

Heb je hulp nodig met je social advertising tijdens deze COVID-19 periode of daarbuiten. De Happy Talents denken graag met je mee! Neem contact op via het contactformulier en we bespreken graag de mogelijkheden. Samen komen we deze crisis sterker uit.









Velden met een * zijn verplicht.