Home »
Content marketing
Jouw boodschap aan de juiste doelgroep op het juiste moment
Wat levert het je opOnze werkwijzeWat is content marketing
Je hoort het overal; content is king! Sterke content kan veel voor jouw organisatie en website betekenen. Maar wat is contentmarketing precies? Je creëert content die relevant en aantrekkelijk is voor jouw doelgroep. Daarbij is de distributie van de content erg belangrijk. Hoe zorg je ervoor dat jouw content bij de juiste personen terechtkomt?
Het creëren van content
De behoeftes achterhalen van jouw potentiële klant en hierop inspelen is een vak apart. Content kun je tekstueel, maar ook visueel communiceren naar je doelgroep. Beide vormen van content vullen elkaar goed aan. Het invullen van je content begint bij je strategie. Zorg ervoor dat je altijd een duidelijk doel voor ogen hebt!
Contentmarketing: een onmisbaar puzzelstuk voor elke organisatie
Contentmarketing is cruciaal in jouw weg naar online succes. Door content op de juiste manieren te verspreiden op diverse kanalen zal jouw organisatie profiteren van verschillende voordelen.
Relevantie
Relevante content zorgt voor een betere vindbaarheid en zichtbaarheid onder je doelgroep.
Meetbaarheid
Content marketing is meetbaar! Door je resultaten te meten kun je bijsturen en optimaliseren.


Benieuwd wat de content marketing kennis van een Happy Talent voor jouw organisatie kan betekenen?
Contentmarketing met Happy Talents
Wil je de kennis van contentmarketing in huis halen? Met een Happy Talent haal je veel meer in huis, dan alleen een specialist. Onze Talents hebben kennis en kunde in de breedste zin van online marketing. Hierdoor weten zij vraagstukken binnen de diverse facetten van online marketing met elkaar te verbinden. Een frisse wind in jouw organisatie!
- Een allround online marketeer
- Contentmarketing consultancy
- Een freelance content-specialist
Benieuwd naar de gehele lijst van voordelen? Stuur onze content specialist Bryan gerust een berichtje!

Onze werkwijze
De 0-meting
Enthousiast geworden om aan je contentstrategie te werken? De grote vraag is dan hoe en waar je gaat beginnen. Om een goede start te maken is het van belang om in kaart te brengen waar je nu staat. Met behulp van een nul-meting krijg je inzicht in je huidige situatie en kun je vanuit hier KPI’s formuleren.
Voorbereidingen
- Creativiteit
- KPI’s
- Copywriting
- Visualisatie
Wat is de stip aan de horizon?
Het is belangrijk om de wensen voor jouw organisatie inventariseren, waar willen we samen naar toe en hoe kunnen we deze resultaten realiseren? Dit hangt natuurlijk samen met het stellen van doelen. Op deze manier kunnen we een plan van aanpak opstellen en een stip aan de horizon bepalen.
Verwachtingen
- Huidige doelen
- Met elkaar ingesprek gaan
- Scherpe doelen formuleren
- Meetbaarheid van doelen
Een contentmarketingstrategie op maat
Nadat het plan van aanpak is opgesteld is het tijd voor een passende contentstrategie. Het is van belang dat de content een bepaalde behoefte voorziet voor de gebruiker. Het type content is dan ook afhankelijk van de customer journey. Samen zorgen we dat de juiste content, op het juiste moment, bij de juiste doelgroep terecht komt.
Strategie
- Contentstrategie
- Relevante onderwerpen targetten
- Bepaling van type content
- Continuïteit waarborgen
Contentmarketing!
Nadat het plan is opgesteld gaan we aan de slag met het creëren van de daadwerkelijke content in de breedste zin. Je kunt hierbij denken aan het designen van social media posts voor Facebook, Instagram, LinkedIn of een ander social media platform. Buiten deze contentvormen zijn er nog vele andere mogelijkheden; videocontent, het schrijven van copy voor blogs of artikelen, maar ook het combineren van e-mailmarketing of nieuwsbrieven.
De woorden die jouw doelgroep gebruiken
- Maken van designs
- De toepassing op social media
- Andere vormen van content
Onderweg naar jouw stip aan de horizon
Nu er een richting en strategie is bepaald is het tijd om aan de slag te gaan met werkzaamheden. Van campagnes inrichten en optimaliseren tot het schrijven van nieuwe content en maken van pakkende visuals. Samen met een content specialist ga je aan de slag om het gewenste resultaat te boeken.
Optimalisatie
- Campagnes inrichten
- Doelgroep bereiken
- Formats voor content