Skip to main content

Marketing Automation

Marketing Automation voor jouw organisatie
Wat levert het je opOnze werkwijze
Home » Marketing Automation voor jouw organisatie

Wat is Marketing Automation?

E-mailmarketing is een bekendere term dan marketing automation. E-mailmarketing dekt alleen niet de lading van marketing automation. Veel bedrijven maken nog steeds de fout om hele databases dezelfde mailing te sturen. Eigenlijk is deze traditionele vorm van e-mailmarketing verouderd. In online marketing speelt relevantie een zeer belangrijke rol. Daarom wordt marketing automatie steeds meer ingezet om mailcampagnes te personaliseren en funnels op te zetten om klanten door een bepaalde flow aan informatie of producten te sluizen. Hierbij komen verschillende automation software programma’s kijken.  

Complexiteit van Marketing Automation

Bij het inrichten van een strategie is het van belang om goed naar doelstellingen te kijken die bij het bedrijf een rol spelen. Op basis van triggers, zoals bijvoorbeeld het openen van een e-mail of het klikken op een bepaalde link, worden personen uit verschillende doelgroepen toegevoegd aan een specifieke vervolgactie. Zo ontvang je niet alleen leads, maar zorg je er ook voor dat loyaliteit blijft groeien en leads beter door het assortiment geleid worden of herhaalaankopen doen.

Marketing Automation: een onmisbaar puzzelstuk voor elke organisatie

Marketing automation is een meerwaarde voor jouw online marketing mix! Een aantal voordelen zijn:

Campagnes

Er zijn eindeloos veel mogelijkheden om jouw campagnes in te richten: bijna alles is mogelijk!

Automatisering

Automatiseren houdt in dat campagne flows één keer ingericht worden en vervolgens automatisch doorlopen en resultaat opleveren.

Inzichten

Meer data inzichtelijk tijdens alle fases van de customer journey!

Relevantie

Gepersonaliseerde en relevante content naar de juiste personen op het juiste moment.

Benieuwd wat de Automation kennis van een Happy Talent voor jouw organisatie kan betekenen?










    Velden met een * zijn verplicht.

    Met het versturen ga je akkoord met het Privacy statement.

    Marketing automation met Happy Talents

    Een interimmer van Happy Talents is veel meer dan een Marketing Automation Specialist, je haalt namelijk een volwaardige allround online marketeer in huis. Een van onze interimmers kan onder andere de volgende rollen vervullen voor jouw organisatie:

    • Een allround online marketeer
    • Marketing automation consultancy
    • Een freelance marketing automation specialist
    • Design en content voor de campagnes

    Benieuwd naar de gehele lijst van voordelen? Stuur onze Marketing Automation specialist Tuur gerust een berichtje!

    Marketing Automation specialist Tuur
    Contact

    Onze werkwijze

    Stap voor stap werken naar jouw stip aan de horizon

    Marketing automation kan in eerste instantie best ver weg lijken, daarom geven we je graag een kijkje in onze werkwijze. Een Automatisatie specialist van Happy Talents gaat stap voor stap aan de slag met jouw vraagstuk.

    De 0-meting

    Voor marketing automation is het belangrijk om als eerste stap naar de huidige situatie te kijken. Worden er mails verstuurd? En naar wie? Wat is het doel van de mailing en hoeveel leveren deze mails op?

    Voorbereidingen
    • Het vertrekpunt
    • Middelen in kaart brengen
    • Processen in kaart brengen

    Wat is de stip aan de horizon?

    Wensen inventariseren, waar willen we samen naar toe en hoe kunnen we deze resultaten realiseren?

    Als tweede stap is het van belang om te kijken wat er in de toekomst bereikt moet worden. KPI’s worden dan ook bepaald, zodat er ook goed gemeten kan worden of de beoogde doelen behaald worden.

    Verwachtingen
    • Inventarisatie van de wensen
    • Kennis en ervaring toevoegen
    • Aanpak formuleren

    Database onderzoek

    Als derde stap is het van belang om de database te ordenen en goed in te vullen. Hierdoor kunnen de campagnes beter opgezet worden 

    Strategie
    • Database ordenen / herstructureren
    • Strategie formuleren

    Content

    Als de strategie en database staat, kan de content gemaakt worden en kunnen templates ontwikkeld worden en ingevuld worden. 

    De woorden die jouw doelgroep gebruiken
    • Content ontwikkeling
    • Template ontwikkeling

    Onderweg naar jouw stip aan de horizon

    Als alles is ingevuld kunnen de campagnes gaan draaien en worden ze nauwkeurig gemonitord en verbeterd.

    Optimalisatie
    • Uitvoer strategie
    • Campagnes opzetten
    • Monitoren
    • Strategie bijschaven met nieuwe inzichten

    Benieuwd naar de gehele lijst van voordelen? Stuur onze Marketing Automation specialist Pim gerust een berichtje!








      Velden met een * zijn verplicht.

      Met het versturen ga je akkoord met het Privacy statement.

      Onze marketing automation blogs