Skip to main content

Social Advertising

Gericht jouw doelgroep bereiken
Wat levert het je opOnze werkwijze
Home » Social Advertising voor jouw organisatie

Adverteren op Socials

Social advertising is een erg breed begrip, dus we lichten het graag nog een keer toe. Social advertising is het betaald adverteren op social media kanalen. Door campagnes in te richten kun je specifieke doelgroepen bereiken met jouw advertenties. Door te werken met een gerichte boodschap die aansluit bij jouw doelgroep, is de kans op het behalen van je doelen vele malen groter. De data van deze campagnes gebruiken we vervolgens om advertenties nog beter te maken. Kortom: adverteren via social media is super effectief!

Boodschap voor de doelgroep

Social media wordt tegenwoordig nog wel eens gezien als een ondersteunend kanaal binnen een online marketing strategie. Zonde! Want social advertising is namelijk zo veel meer dan een toevoeging op je strategie. Met social advertising kun je gericht resultaten boeken en jouw boodschap overbrengen op jouw doelgroep. 

Kanalen

Onze Happy Talents kunnen je helpen met het adverteren via de volgende kanalen: 

  • Facebook 
  • Instagram
  • Pinterest
  • Snapchat
  • Tiktok
  • Spotify

En nog héél véél meer platformen!

Social advertising: een onmisbaar puzzelstuk voor elke organisatie

Benieuwd wat een allround online marketeer van Happy Talents voor jou kan betekenen? Lees snel verder!

Social advertising is dé manier om het beste resultaat uit je budget te halen. Door gericht te targeten op interesses, demografie, geografie en het gedrag van je doelgroep, bereik je op een efficiëntere wijze je resultaten. Met een juiste social strategie profiteer je van de vele voordelen van social advertising.

Targeting

De target mogelijkheden zijn eindeloos

Bereik

Bereik vergroten, websitebezoekers binnen halen of conversies genereren

Meetbaar

Meetbare resultaten waardoor je kunt blijven optimaliseren

Customer journey

Inzetbaar in alle fases van de customer journey 

Benieuwd wat de Social Advertisement kennis van een Happy Talent voor jouw organisatie kan betekenen?










    Velden met een * zijn verplicht.

    Met het versturen ga je akkoord met het Privacy statement.

    Social advertising met Happy Talents

    Een interimmer van Happy Talents is veel meer dan een social advertising specialist, je haalt een volwaardige allround online marketeer in huis. Een Happy Talent heeft een brede kennis van online marketing en kan binnen jouw organisatie verschillende rollen vervullen zoals allround online marketeer, social consultant of freelance social specialist. Onze Talents nemen een grote hoeveelheid aan kennis mee en hebben een frisse blik op jouw organisatie.

    • Allround online marketeer
    • Social Advertising consultant
    • Freelance Social Advertiser
    • Social Advertisement creator

    Benieuwd naar de gehele lijst van voordelen? Stuur onze Social Advertising specialist Rick gerust een berichtje!

    Social Advertising specialist Rick
    Contact

    Onze werkwijze

    Stap voor stap werken naar jouw stip aan de horizon

    Wanneer je een van onze interim online marketeers in huis hebt gehaald gaan we stapsgewijs aan de slag met jouw social advertising strategie:

    De 0-meting

    We doen een paar stappen terug. Het is namelijk belangrijk om in kaart te brengen waar jullie als organisatie staan. Aan de hand van een 0-meting bepalen we de basis voor jouw strategie.

    Voorbereidingen
    • Het vertrekpunt
    • Vast stellen van KPI’s

    Wat is de stip aan de horizon?

    Waar willen we samen naar toe en hoe kunnen we deze resultaten het beste realiseren? Oftewel: doelen stellen. Door scherpe doelstellingen te formuleren kunnen we een plan van aanpak maken. Social advertising zorgt vaak voor snelle resultaten, maar het is belangrijk om ook voor een langere periode vooruit te blikken. Samen bepalen we de stip aan de horizon.

    Verwachtingen
    • Inventarisatie van de wensen
    • Kennis en ervaring toevoegen
    • Aanpak formuleren

    Een Social Advertising strategie op maat

    Nu de KPI’s en doelstellingen helder zijn gaan we de strategie bepalen. Per fase van de customer journey kijken we naar het kanaal dat we willen inzetten, de juiste doelgroep en de bijbehorende content. Persoon X die nog niet bekend is met jouw merk heeft andere behoeftes dan persoon Y die al gericht aan het oriënteren is of al op het punt staat om een aankoop te doen.

    Strategie
    • Stappen maken
    • Strategie formuleren

    Content!

    Wanneer de strategie bepaald is kunnen we aan de slag met de boodschap en dit vertalen naar content. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je organisatie al gebruik maakt van social advertising. In dat geval kunnen we ook vanuit bestaande campagnes verder werken en zaken optimaliseren.

    De woorden die jouw doelgroep gebruiken
    • Kans filteren
    • Bestaande campagnes optimaliseren
    • Boodschap verwerken in content

    Onderweg naar jouw stip aan de horizon

    Nu er een richting en strategie is bepaald is het tijd om aan de slag te gaan met werkzaamheden. Van campagnes inrichten en optimaliseren tot het schrijven van nieuwe content en maken van pakkende visuals. Onze allround online marketeer gaat aan de slag om het gewenste resultaat te boeken.

    Optimalisatie
    • Uitvoer strategie
    • Campagnes opzetten
    • Monitoren
    • Strategie bijschaven met nieuwe inzichten

    Onze Social-advertising blogs