Home » Cases » Renewi

In maart 2020 is de opdracht bij Renewi gestart. Sjors begon hier als CRM-specialist. In eerste instantie bleef hij voor 6 maanden als tijdelijke vervanger vanwege een interne verschuiving van personeel, maar uiteindelijk heeft hij ruim één jaar binnen Renewi gewerkt in dezelfde functie. Hierbij was hij onder andere verantwoordelijk voor alle directe klantcommunicatie, het aanmaken en managen van campagnes én het promoten van nieuwe innovaties binnen Renewi.

Renewi zamelt afval in bij bedrijven en recyclet het weer tot bruikbare materialen. Het gaat dan materialen als gerecycled papier, metaal, kunststof, glas, hout, bouwstoffen, compost en energie. Renewi draagt zo concreet bij aan een circulaire economie. De organisatie streeft ernaar het meest toonaangevende waste-to-productbedrijf te zijn.

Renewi heeft Sjors van Doesburg gevraagd om deze specialistische opdracht op te pakken. Uiteindelijk heeft hij in een jaar tijd veel bij mogen dragen op het gebied van verschillende aspecten binnen online en offline marketing. 

Het doel

Meer engagement in de commerciële mailing, meer service met geautomatiseerde mailings, promotie nieuwe innovaties en database-marketing gebruiken om campagnes te managen. 

Resultaten

  • Een grotere mailing database met kwalitatieve leden.
  • Volledig geautomatiseerde mailflow met servicenotificaties voor klanten van Renewi.
  • De ontwikkeling van herbruikbare SQL queries voor gepersonaliseerde communicatie bij potentiële klanten.
  • Een succesvolle promotie van nieuwe innovaties, met een aanmeldpercentage van 25%.

Case: Renewi

Ben jij nieuwsgierig hoe deze resultaten voor Renewi zijn behaald?
Download de volledige case!

Download ‘m nu!




    Velden met een * zijn verplicht.

    Benieuwd wat Happy Talents voor jou kan betekenen?

    Daag ons uit!