Skip to main content

SEA

Zoekmachine advertising voor jouw organisatie 
Wat levert het je opOnze werkwijze
Home » SEA: Zoekmachine advertising voor jouw organisatie

Wat is SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising. Concreet betekent  dit het adverteren in zoekmachines zoals Google en Bing. SEA is een snelle manier om meer gebruikers naar jouw site toe te trekken. Het is een laagdrempelige manier met snelle resultaten en daarom wordt SEA vaak als eerste stap in online marketing toegepast. Maar het is wel belangrijk om de juiste strategie toe te passen. Het aantrekken van verkeer is namelijk niet hetzelfde als het aantrekken van relevant verkeer. Een SEA specialist zet campagnes op, monitort deze campagnes en past ze daarna ook weer aan. In dat bijsturen en optimaliseren zit een groot gedeelte van de weg naar goede en relevante resultaten.

De veelzijdigheid van SEA

Waar SEA een aantal jaar geleden enkel ging om het adverteren op verschillende zoekwoorden in Google en Bing, zijn er nu veel meer mogelijkheden bijgekomen. Zo is het mogelijk om conversiegerichte shopping advertenties op te zetten, maar wordt er ook veel gedaan met display advertenties. Hiervoor wordt beeldmateriaal ingezet om te adverteren op onder andere de tweede grootste zoekmachine naast Google: Youtube.

SEA: een onmisbaar puzzelstuk voor elke organisatie

Waarom zou je kiezen om SEA in te zetten? Zoekmachines worden veel gebruikt en naar verwachting blijft dit alleen maar toenemen de komende jaren. De hoogste resultaten in een zoekmachine zijn altijd advertenties. Onderzoek wijst uit dat ongeveer 89% van jouw betaald verkeer, niet organisch op jouw site terecht zou komen. Met een goede SEA strategie zorg je voor een groei in de toestroom van relevante bezoekers op jouw site. Profiteer op korte termijn van deze voordelen:

Doelgroep

De doelgroep die je bereikt is zelf actief op zoek naar antwoorden op vragen of producten/diensten waar jij op adverteert

Relevantie

Target relevante personen door zoekwoorden in te sluiten en uit te sluiten

Kosten met opbrengst

Betaal alleen voor daadwerkelijke resultaten, door het pay per click betaalsysteem 

Er is ook een nadeel aan SEA. Als je geen strategie toepast, de campagnes niet monitort en niet naar de opbrengsten kijkt, kun je veel marketingbudget “verliezen” aan een niet relevante doelgroep. Het is dus van belang om een goede strategie op te zetten en de campagnes goed te monitoren en bij te sturen.

Benieuwd wat de SEA-kennis van een Happy Talent voor jouw organisatie kan betekenen?










    Velden met een * zijn verplicht.

    Met het versturen ga je akkoord met het Privacy statement.

    SEA met Happy Talents

    Wil je de kennis van SEA in huis halen? Met een Happy Talent haal je veel meer in huis, dan alleen een specialist. Onze Talents hebben kennis en kunde in de breedste zin van online marketing. Hierdoor weten zij vraagstukken binnen de diverse facetten van online marketing met elkaar te verbinden. Een frisse wind in jouw organisatie!

    Benieuwd naar wat een interim online marketeer van Happy Talents kan betekenen voor jouw organisatie? Neem contact op via het contactformulier. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. 

    Een interimmer van Happy Talents is veel meer dan een SEA Specialist, je haalt een volwaardige allround online marketeer in huis. Onze interimmers kunnen onder andere de volgende rollen vervullen voor jouw organisatie:

    • Een allround online marketeer
    • SEA-consultancy
    • Een freelance SEA-specialist
    • Een SEA Copywriter

    Benieuwd naar de gehele lijst van voordelen? Stuur onze SEA specialist Judith gerust een berichtje!

    SEA specialist Judith
    Contact

    Onze werkwijze

    Stap voor stap werken naar jouw stip aan de horizon

    SEA kan in eerste instantie best ontastbaar zijn, daarom geven we je graag een kijkje in onze werkwijze. Een SEA-specialist van Happy Talents gaat stap voor stap aan de slag met jouw vraagstuk.

    De 0-meting

    Beginnen met SEA samen met Happy Talents? Om de eerste stap te zetten, kijken we vanaf welke situatie we vertrekken. Daarom starten we met een 0-meting en stellen we de juiste KPI’s vast. 

    Voorbereidingen
    • Het vertrekpunt
    • Vast stellen van KPI’s

    Wat is de stip aan de horizon?

    Wensen inventariseren, waar willen we samen naar toe en hoe kunnen we deze resultaten realiseren?
    Het is van belang om het juiste resultaat te behalen. Daarbij kijken wij als Talents naar de wensen van de klant. Deze inventarisatie combineren we met onze eigen kennis en ervaring, zodat we een realistisch plan van aanpak op kunnen zetten. 

    Verwachtingen
    • Inventarisatie van de wensen
    • Kennis en ervaring toevoegen
    • Aanpak formuleren

    Een SEA strategie die past bij jouw organisatie en wensen

    Als we een stip op de horizon hebben gezet kijken we naar de tussenstappen en passende strategie om het gewenste resultaat te behalen. 

    Strategie
    • Stappen maken
    • Strategie formuleren

    Een (verkennend) zoekwoordenonderzoek

    Om de juiste strategie in te richten volgt er eigenlijk altijd zoekwoordenonderzoek. Dit om in kaart te brengen waar kansen en mogelijkheden liggen om te adverteren in zoekmachines.

    De woorden die jouw doelgroep gebruiken
    • Zoekwoordenonderzoek
    • Kans filteren

    Onderweg naar jouw stip aan de horizon

    Uitvoeren strategie: in deze fase worden de campagnes opgezet, worden analyses uitgevoerd en wordt de strategie bijgestuurd of aangevuld met nieuwe inzichten. Met als beoogd doel de laatste stap: RESULTAAT!

    Optimalisatie
    • Uitvoer strategie
    • Campagnes opzetten
    • Monitoren
    • Strategie bijschaven met nieuwe inzichten

    Onze SEA-blogs