Home » Blogs » Waarom jouw organisatie Facebook Advertising moet gebruiken

Bij online adverteren denken veel bedrijven aan advertenties in Google, wat hen positieve resultaten oplevert. Buiten het adverteren op de bekende zoekmachine zijn er meerdere opties die je in je achterhoofd moeten houden wanneer je online je doelgroep wil bereiken. Een van de mogelijkheden is Facebook Advertising. Maar waarom moet je Facebook Advertising altijd overwegen? We hebben een aantal voordelen op een rij gezet.

1. Facebook Advertising levert groot bereik op

Het aantal gebruikers van Facebook blijft enorm hoog. In Nederland gebruiken 10,4 miljoen mensen het platform en dagelijks openen maar liefst 7,1 miljoen mensen Facebook. Met het gebruik van Facebook Advertising wordt daarom een groot publiek bereikt.

2. Adverteren op de Facebook is geen verspilling van budget

Facebook is zelflerend en helpt jou de beste advertentie te tonen aan de beste doelgroep. Wanneer je een budget instelt om te adverteren, kijkt Facebook welke advertenties het beste presteren. Over deze advertenties wordt het budget verdeeld en dus wordt het niet verspild aan advertenties die het minder goed doen.

3. Stel je perfecte doelgroep samen

Met Facebook Advertising is het mogelijk geheel zelf in te vullen hoe je doelgroep eruitziet. Omdat er zoveel mensen aangesloten zijn bij het platform, kan je enorm specifieke doelgroepen vormen. Er zijn verschillende opties waar je uit kunt kiezen om jouw doelgroep te formeren: demografische gegevens, interesses, beroep, fans van een bepaalde pagina. Je kunt het zo gek niet bedenken. Dit maakt de targeting van je advertenties een stuk gemakkelijker en specifieker.

4. Verschillende mogelijkheden op één platform

De meest voorkomende plaats om je advertentie op Facebook te tonen, is in de newsfeed. Doordat de advertentie tussen de organische berichten staat, wordt deze eerder als normaal bericht gezien en zijn gebruikers sneller geneigd om op de advertentie te klikken. Naast de newsfeed is het ook mogelijk om advertenties in de balk aan de rechterkant van de tijdlijn, de Facebook Stories, de Facebook videofeed, de marketplace en in Facebook Messenger te plaatsen.

Hulp nodig bij adverteren op Facebook?

Dit zijn een aantal voordelen van Facebook Advertising. Wil jij graag met een Happy Talent samen kijken naar de mogelijkheden rondom Facebook Advertising of er zelf mee aan de slag? Neem dan gerust contact met ons op!









    Velden met een * zijn verplicht.