Zeven weken trainingen, kennissessies en bedrijfsbezoeken zijn voorbij gevlogen. Nog een aantal weken en wij gaan bij opdrachtgevers op locatie werken aan verschillende online marketingvraagstukken. Wat deze vraagstukken zijn? Dat is volledig afhankelijk van de opdrachtgever. De ene organisatie heeft al een online marketingteam staan, waarin we als bijvoorbeeld SEA-specialist aan de slag gaan. De online marketing van een andere organisatie staat misschien nog in de kinderschoenen, waardoor de opdracht veel meer consultancy gericht zal zijn.

Inhoud van het traineeship

Wat ik zo prettig vind aan dit traineeship is dat de meeste sessies door specialisten worden gegeven. Online marketeers die vaak al jaren in het vak zitten. Van wie leer je nou meer dan van hen? Daarnaast is het fijn dat zij aangeven dat we met inhoudelijke vragen altijd bij hen terecht kunnen. Niet alleen tijdens de eerste maanden van het traineeship, maar ook als wij na het kickstart programma vier dagen per week bij een organisatie zitten. Elke vrijdag zullen wij namelijk terugkomen op kantoor om onze kennis bij te spijkeren en te sparren met andere specialisten.

Waar verdiepen wij ons in?

In hoofdlijnen zijn de trainingen onder te verdelen in interne vakinhoudelijke sessies, persoonlijke ontwikkeling en externe trainingen. In de vakinhoudelijke sessies wordt er dieper ingegaan op de verschillende specialismen met cases en opdrachten. Over sommige trainingen, zoals bij e-mailmarketingsoftware Copernica, hebben we blogs geschreven. In de volgende specialismen hebben wij ondertussen trainingen gevolgd:

  • SEO: linkbuilding, zoekwoordonderzoek en copy
  • SEA: adverteren op Google en Microsoft Ads, Google Shopping & YouTube
  • Google Analytics en Google Tag Manager
  • Display
  • Social media advertising: Facebook, Snapchat & Pinterest
  • E-mailmarketing
  • Affiliate en marketplaces
  • Copywriting en contentmarketing

Naast trainingen in verschillende disciplines ontwikkelen wij ons verder in het opstellen van een marketingplan en -strategie, effectief vergaderen en personal branding. Maar bijvoorbeeld ook in hoe het is om als interimmer te werken bij verschillende opdrachtgevers. Je kunt je voorstellen dat je je in een interimfunctie anders in een team beweegt dan wanneer je in vaste loondienst werkt. Je bent namelijk maar voor een bepaalde tijd onderdeel van de groep. En als je ergens binnenkomt hebben toekomstige collega’s een bepaalde verwachting van je. Allemaal zaken waar je tijdens het traineeship op wordt voorbereid.

Vragen?

We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt voordat je je inschrijft voor het traineeship. Misschien over het kickstart programma, misschien over het werken als interimmer. Neem daarom gerust contact met ons op!

Geef een reactie