Sinds januari 2020 is Sjors werkzaam bij Happy Talents. Hij is hier gestart in het kickstart programma en vanuit daar doorgegroeid tot interim online marketeer. Vanwege zijn uitstekende werk bij Renewi wat verder in het artikel wordt toegelicht is Sjors genomineerd voor De Beste Brabantse Marketeer van 2021.

Na een strijd tussen andere sterke marketeers heeft Sjors de tweede plaats behaald. Zijn collega Lisa heeft de eerste plaats bemachtigd. Hier zijn wij vanuit Happy Talents natuurlijk ontzettend trots op. Dit lijkt ons ook voldoende reden om eens met Sjors te sparren en zijn visie en motivatie te achterhalen.

 

Wie is Sjors van Doesburg?

Sjors van Doesburg is 25 jaar en inmiddels al ruim een jaar aan het werk als interim CRM specialist bij Renewi vanuit Happy Talents. Hij houdt zich op dit moment veel bezig met de klant communicatie richting heel Nederland. Sjors vertelt: ”Dat zijn ongeveer 120.000 klanten dus dat is aardig veel. Ik hou me dan voornamelijk bezig met de e-mail communicatie wat ik ook echt leuk vind om te doen”.

Sjors

Waarom Happy Talents?

In januari 2020 is Sjors begonnen als online marketeer bij Happy Talents. Sinds maart 2020 is hij meteen aan de slag bij gaan Renewi, na afloop van de kickstart met vele trainingen. ”In eerste instantie heb ik voor Happy Talents gekozen omdat ik veel verschillende opdrachten wilde doen om vragen te beantwoorden over mijzelf, zoals: Wie is Sjors en waar blink ik in uit?Sjors had nog geen werkervaring voordat hij begon bij Happy Talents. Hij komt rechtstreeks van school af. Nadat hij zijn Havo diploma op zak had, is hij gestart met de Bachelor Bedrijfskunde-MER aan de Avans Hogeschool. Na het afronden van deze studie heeft hij er nog voor gekozen om een pre-master en een master Marketing Management te doen in Tilburg. Ook dit heeft hij succesvol weten af te ronden. 

 

Talent en Draak

Binnen Happy Talents werken wij met talentgedreven werken. Er worden diverse vragen gesteld om te achterhalen waar iedereen in uitblinkt, maar ook wat nog minder goed gaat of wat iemand wellicht soms tegenhoudt. Het talent van Sjors is ‘de kalmte bewaren’. Dit uit zich in het feit dat hij zichzelf in stressvolle situaties zeer kalm en rationeel kan houden. Sjors geeft aan: ”Ik hoef mij niet gek te laten maken al is het erg druk of wat dan ook.” Sjors zijn draak is ‘geleefd worden’: ”dat betekent dat ik meer projecten moet aanjagen. Ik merk dat wanneer ik de hele dag dingen voor anderen aan het doen ben dat ik daar vrij weinig energie uit haal. In ieder geval veel minder dan wanneer ik mijn eigen projecten aan het doen ben.”

 

Waarom Online Marketing?

Sjors geeft aan nogal fan te zijn van de technische kant van online marketing. Dit heeft hij vooral leren kennen door de e-mail marketing die hij uitvoert bij Renewi. Bij zijn werkzaamheden ervaart hij vooral dat hij de marketing automation stukken heel erg leuk vind. Buiten deze marketing automation vertelt Sjors ook enthousiast over het beheren van websites, maar dan de achterkant van websites. Hij wordt direct enthousiast wanneer we hem dit vragen en vertelt: ”Dit is ook een stukje SEO, ik vind het echt super leuk om hier mee te knutselen, spelen en bekijken hoe het allemaal werkt. Het mooie hieraan vind ik het bekijken hoe dit gecombineerd kan worden met de psychologie achter het marketing verhaal. Maar daarnaast ook om hiermee een klant te overtuigen omdat je zo bezig bent met de achterliggende gedachten en de technieken en mogelijkheden.” Sjors geeft aan het erg interessant te vinden om vanaf de start te zien hoe de klant op dat moment denkt en wat klanten doen of zeggen wanneer ze het daadwerkelijke eindresultaat van een project zien. Hij vindt het erg leuk om achteraf te bekijken hoe iemand een bepaalde boodschap ontvangt. Kortom, Sjors zijn interesse betreft de hele customer Journey.

 

Waar krijg jij energie van?

Wanneer we deze vraag aan Sjors hadden gesteld gaf hij aan dat hij er echt energie van krijgt wanneer een bepaald project wat hij zelf mee opgestart heeft succesvol wordt afgerond. Hij vertelt: ”Het kan soms echt het verschil maken binnen de afdeling. Je ziet vervolgens dat er ook echt wat mee wordt gedaan en dat je er mensen mee bereikt en het resultaat behaald wat je ook voor ogen had.”

 

Beste Brabantse Marketeer

Sjors is genomineerd door zijn manager van Renewi, met de volgende woorden: ”Sjors laat met zijn veelzijdigheid al vroeg in zijn carrière zien wat hij waard is. Net afgestudeerd en nu al werkzaam als interim online marketeer bij Happy Talents / CRM specialist bij Renewi. Met grote interesse voor de online wereld haalt hij veel voldoening uit het oplossen van online marketing vraagstukken, het opsporen en uitvogelen van CRM verbetering. Hiermee is Sjors van grote toevoeging voor menig organisatie. Sjors was begonnen bij Renewi als vervanging voor iemand die een half jaar een ander project ging doen. Echter beviel het van beide kanten wel zo goed dat Sjors op die functie zat, waarna de persoon die weg was gegaan is eigenlijk niet meer teruggekomen na een half jaar. Toen is Sjors op deze plek gebleven en hij geeft aan dat daar is continu alleen maar tevredenheid uit is voortgekomen. Ik krijg steeds meer uitdagingen en verantwoordelijkheden wat ik zelf natuurlijk ook erg op prijs stel. Zodoende zijn we alweer een jaar verder. Ik waardeer het dan ook heel erg dat ik was genomineerd.

 

Interimmer

Wanneer we de Sjors de vraag stellen waarom hij nou echt een goede interim online marketeer is, geeft hij aan dat hij dit lastig vindt om te beantwoorden. Sjors vindt het heel erg leuk om bezig te zijn met een vraagstuk en uit te zoeken wat een oplossing kan zijn. Hij geeft aan dat wanneer iemand iets leuk vind dat diegene dit vaak ook echt uitstraalt, waardoor anderen dit kunnen zien. Dit wordt vaak opgevolgd in waardering, wat goed werk oplevert omdat beide partijen hier veel motivatie uit halen. Dit zorgt er weer voor dat we allemaal in een positieve visuele cirkel leven. 

 

Is dit altijd al jouw droombaan geweest?

Online marketeer worden is niet iets waar Sjors altijd al van droomde toen hij bijvoorbeeld bezig was met zijn bachelor bedrijfskunde MER. Op het moment van het starten met zijn bachelor was zoals zelf gezegd: nog maar 17 lentes jong. Hij wist toen nog niet goed in welke richting hij uit wilde gaan. Om heel eerlijk te zijn; ik wilde eigenlijk spits worden bij PSV, maar helaas waren mijn voetbalkwaliteiten toch wat minder goed dan ik had ingeschat dus dan trek je je conclusies.Bedrijfskunde MER is een brede studie waar men veel kanten mee op kan. Sjors geeft aan dat het voordeel van deze studie is dat je overal een beetje van kan proeven, precies wat hij leuk vindt. In het derde jaar kwam Sjors er achter dat hij marketing echt heel interessant vond. In het derde jaar nog switchen tussen studies zag hij overigens totaal niet zitten. Toen hij ongeveer 20 was kwam het moment dat Sjors had bedacht om toch een Master te doen om zich te verdiepen in het onderwerp. Hij wist toen ook in welk werkveld hij zich wilde gaan ontwikkelen, namelijk online marketing.

 

Maar vind je ook iets minder leuk aan ons vak?

De vraag wat hij niet zo leuk of minder leuk vindt aan online marketing vindt Sjors toch erg lastig te beantwoorden. Hij geeft aan wel zeker te weten waar hij wat minder goed in is, namelijk in het schrijven van content voor SEO. Doordat hij hier wat minder goed in is, vindt hij het dan ook automatisch net wat minder leuk dan andere specialismen. Maar wat heeft Happy Talents bijgedragen aan Sjors zijn ontwikkeling ontwikkeling? Sjors wilde graag van veel bedrijven proeven en veel leren. Happy Talents heeft Sjors de kans geboden om in veel specialismen te ontwikkelen. ”Ze geven je de mogelijkheid om te ontwikkelen op de gebieden die jij zelf al interessant vind. Het is daarnaast ook de bedoeling dat je veel bedrijven leert kennen in korte tijd. Dat is in mijn geval nog niet helemaal gelukt, maar dat gaat ook goed komen.

 

Leer je nog steeds?

Sjors vertelt direct dat hij veel heeft gehad aan de trainingen in de kickstart. Deze trainingen dragen veel bij aan het leerproces volgens hem. Sjors vertelt dat er iedere vrijdag een zogeheten terugkomdag is waar hij ook trainingen volgt. ”Op de vrijdag zit ik samen met wat andere Talents in het marketing automation/e-mail team. Daar zijn we veel bezig met alle technische aspecten voor Happy Talents zelf.” Sjors geeft aan dat het doel hierachter is om kansen te spotten om nieuwe opdrachtgevers te werven. Daarnaast is Sjors ook bezig met Affiliate Marketing voor Happy Talents samen met collega talent Ka-an. ”Hiermee proberen we een soort businessmodel voor Happy Talents te bouwen waarmee we een soort extra inkomstenbron voor Happy Talents genereren.” Daarnaast doet Sjors nog veel zelfstudie.

 

Wie is jouw idool?

”Oei, niet perse 1 idool” zegt Sjors direct, hij vervolgt: ”Alhoewel, tijdens de uitreiking van de Beste Brabantse Markeer kwam er een spreker die ook wel echt ‘De marketeer der marketeers’ is, Jos Burgers.” Sjors vertelt dat hij een presentatie heeft gegeven tijdens het event over wat marketing nou precies is. De manier waarop Jos dit kon overbrengen vond Sjors dan ook echt leuk. ”Ik heb daarna nog even met hem gesproken en ik keek wel echt tegen hem op.”

 

Toekomstvisie?

Hoe ziet Sjors zijn toekomst? Hij geeft aan de komende jaren sowieso nog bij Happy Talents te willen blijven, omdat hij hier echt op zijn plek zit. Daarna wil hij toch graag aan de klantzijde gaan werken om dan echt een visie uit te werken en iets op te bouwen zonder direct weer naar de volgende opdracht te gaan. Sjors zou het leuk vinden om er nog te kunnen zijn op het moment dat iets zijn vruchten af gaat werpen. Op deze manier kan hij een strategie gaan opbouwen voor een specifieke klant. ”En als kers op de taart zou ik uiteindelijk toch echt iets voor mezelf willen beginnen.” vertelt Sjors enthousiast. ”Wellicht gericht op het vak waar ik nu vooral mee bezig ben. Maar dan praten we wel over 7/8 jaar. En daarna zou ik ook nog wel graag leraar willen worden op een hogeschool. Dus helemaal uitgestippeld. Nu er nog voor gaan!”

 

Blijft het online marketing landschap hetzelfde?

Sjors geeft aan dat wanneer je terugkijkt naar 10 jaar geleden dat er toen bijna niets was. 

Als je terugkijkt naar 10 jaar geleden, was er bijna niets op het gebied van online marketing. Maar ook dat als je nu kijkt dat er heel veel is. Hij is daarom heel benieuwd hoe het over 10 jaar gaat zijn. Juist het veranderende vindt Sjors erg interessant, het blijft nooit jaren hetzelfde. ”Het leuke hieraan is ook dat je steeds op de hoogte moet blijven, wat ik ook echt als een positief punt ervaar.”

BBM

Wil je graag meer over de loopbaan over Sjors weten? Neem gerust contact met hem op via LinkedIn of per mail via sjorsvandoesburg@happytalents.nl. Sparren onder het genot van een digitale koffie vindt hij altijd leuk om te doen.