

Online Marketeer
michelfransen@happytalents.nl
Mijn carrière begon na de HBO-opleiding SPECO Sportcommunicatie in Tilburg. Ik werkte daarna bij de Nederlandse Darts Bond in een ondersteunde functie voor de marketing en communicatie en was vervolgens werkzaam bij RTL. Daar was ik verantwoordelijk voor de online uitingen van RTL7 Darts en ondersteunde ik bij het Voetbal Inside- en VTBL-platform.
Het allerleukste aan online marketing vind ik data analyseren en het spotten van kansen voor klanten. Op het gebied van online marketing doe ik dus graag een zoekwoordenonderzoek en verwerk ik dit in een SEO strategie. Daarnaast heb ik een neusje voor het schrijven van content.
Als ik superkrachten zou kunnen kiezen zou ik Avatar Aang 2.0 worden en vuur-, aarde-, lucht-, en watersturen #YipYip! Verder maak je mijn dag altijd goed met een grote dosis goede, droge humor. Mijn favoriete serie is Prison Break. Hoe Michael Scofield het toch elke keer weer weet te flikken te ontsnappen, vind ik super gaaf!
Wil je meer over mij weten of ben je benieuwd hoe ik je kan helpen? Ik kom graag met je in contact voor een goed gesprek! Stuur een mail naar michelfransen@happytalents.nl of neem een kijkje op LinkedIn.
“Social media, engagement en online marketing hebben geen geheimen voor Michel. Hij heeft in de afgelopen jaren aan de basis gestaan van het succes van de digitale kanalen van RTL Darts. Contentcreatie, de invulling van de social media kanalen, interactieve winacties...Michel weet exact welke instrumenten tot het beste resultaat leiden.
Michel is een gedreven professional, die zowel in een team als solo zichzelf meer dan 100% inzet. Tel daarbij een toegankelijke persoonlijkheid en goede communicatieve vaardigheden op en dan is snel duidelijk dat Michel niet alleen een fijne collega was, maar vooral een aanwinst voor zijn toekomstige werkgever(s)..!”
Björn FuchsManager Sport en Entertainment RTL
“Michel is naast een heel fijn, grappig en betrouwbaar mens de aangewezen persoon op het gebied van communicatiestrategie, positionering en online marketingstrategie.
Hij was bij de Nederlandse Darts Bond al snel verantwoordelijk voor alle communicatie. Van persberichten tot en met website en social media. Michel weet op elk vlak hoe effectief te schakelen om het maximale resultaat te behalen. Van grappige content online tot heldere persberichten die in de landelijke media overgenomen worden.
En of zijn werkzaamheden ’s avonds of overdag moeten gebeuren, dat maakt Michel niets uit. Hij zorgt ervoor dat de ‘job’ klaar komt. Iemand waar je op kunt bouwen en vertrouwen.”
Paul EngelbertinkHoofd Marketing en Communicatie - Nederlandse Darts Bond (NDB)